Informationer til Fagpersoner
På denne side kan du som fagperson finde relevant viden angående projektet. Her finder du oplysninger angående faglige og etiske spørgsmål, du finder information om metoderne, du finder guidelines for dataindsamling, og en FAQ med de hyppigst stillede spørgsmål. Nederst er der links til downloads af samtykkeerklæringer, rekrutteringspjece og indberetningsskemaer.
Faglige spørgsmål & etiske overvejelser
Vi opfordrer til at I på hver institution samarbejder omkring implementering af metoderne og sparer med hinanden omkring det faglige indhold. Hvis I har spørgsmål, som I ikke kan svare på hos jer som institution, kan I kontakte:
Susan Hart, hvis det drejer sig om EMS, MIM-P eller NAA
Stine Lindahl Jacobsen, hvis det drejer sig om APCI
Jens Anderson-Ingstrup, hvis det drejer sig om dataindsamling
Cecilie Gadegaard, hvis de drejer sig om krav og rammer til dataindsamling
Metoderne
Her kan du få genopfrisket det essentielle i de 4 metoder. Du har alt sammen hørt det før og skulle gerne kunne det baseret på din træning og din certificeringsproces. Der kan dog tid imellem der laves specifikke vurderinger, og nogle metoder lærer man at kende bedre end andre. Derfor har vi samlet lidt til jer nedenfor.
Kort info om den neuroaffektive analyse
NAA har til formål at vurdere følelsesmæssige kompetencer og sårbarheder ud fra et udviklingsperspektiv, for at tilrettelægge en interventionsplan. Det er en struktureret vurdering, som er baseret på informationer om personens/barnets kompetencer og sårbarheder. Analysen giver et billede af en persons følelsesmæssige færdigheder i en bestemt tidsperiode eller i bestemte typer situationer (Se manual s. 8).
Sådan laver jeg en analyse
I scoringsskemaet er der 15 positive og negative udsagn, som vurderes på et termometer. Forudsætningen for at foretage en analyse er, at man kender personen/barnet godt nok til ud fra egne erfaringer at kunne besvare de 15 udsagn. Vurderingen af scoren beror på et skøn ud fra et indgående kendskab til personen/barnet (Se manual s. 16).
Analyse af resultatet
Det er vigtigt at forholde sig kritisk til analyseresultatet, inden det anvendes i online analyseversionen. Vurdering skal matche det umiddelbare indtryk af personen/barnet. For at få et overblik over de områder, hvor interventionen skal tage sit udgangspunkt, viser analyseresultatet i NAA flere diagrammer med forskellige perspektiver. En spidergraf med en oversigt over fordelingen af scores i de 15 udsagn, et lagkagediagram, som viser fordelingen af scores inden for hvert af tre organiseringsniveauer: autonomt, limbisk og præfrontalt. Derudover gives der interventionsforslag ud fra de udsagn, der vurderes indenfor personens/barnets nærmeste udviklingszone (se manual s. 23).
Link til slides om NAA anvendt på oplæringskurset
FAQ
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min manual?
Hvis du mister din manual, kan den udprintes fra både www.neuroaffective.com og fra www.neuroaffektiv-analyse.dk.
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min kode?
I NAA er der tre koder foruden de koder, som du får udleveret af din datamanager i forskningsprojektet. Din kode, for at logge dig ind på www.neuroaffective.com fik du tilsendt i forbindelse med oplæringskurset i den neuroaffektive analyse. Hvis du ikke husker denne kode, kan du kontakte Linda Holm på linda@neuroaffect.dk. Din kode for at komme ind på www.neuroaffektiv-analyse.dk som både indeholder trænings- og certificeringsfilm, oprettede du selv under oplæringskurset. Hvis ikke du kan huske denne kode kan du ændre den på www.neuroaffektiv-analyse.dk. Når du er certificeret, er denne hjemmeside ikke længere aktuel for dig.
Når du indtaster en ny analyse på en person/ et barn på www.neuroaffective.com og har indtastet dine scores, bliver du bedt om demografiske oplysninger. Derefter får du automatisk tildelt en kode for netop denne analyse. Det er VIGTIGT, at du gemmer denne kode. Hvis du først forlader denne side uden at have nedskrevet eller udprintet koden, vil du ikke have mulighed for at genfinde den!
Hvad gør jeg, for at genfinde en tidligere analyse på en voksen/forælder/ung?
Når du ønsker at genfinde en tidlige analyse og evt. vil sammenligne to analyser med hinanden, skal du finde koden, som du har gemt, og indtaste oplysningerne under bjælken ’Vis analyse’. Når du har indtastet koden, har du mulighed for at gense resultatarket og indtaste en ny kode, for at sammenligne to analyser.
Hvilke dokumenter er hensigtsmæssige at udskrive og evt. laminere?
Når du kommer ind på forsiden af hjemmesiden www.neuroaffective.com kan du på venstre side downloade forskellige dokumenter, der vil være en fordel at udprinte og evt. laminere. Det drejer sig om dokumenterne: Udsagn med H/L/U, Scoringskriterier og Interventionsforslag.
Emotional Mentalizing Scale (EMS) er et vurderingsredskab, der vurderer unge, voksne, forældre og gravides mentaliseringskompetence. EMS består dels af et struktureret interview og dels af en skala, som har til formål at undersøge det gennemsnitlige niveau og det højeste/laveste niveau for den unge, voksne, forældre og gravides mentaliseringskompetence, som det kommer til udtryk i interviewet.
Procedure for at udføre en EMS
Interviewet tager typisk 45-50 minutter at gennemføre. Det indeholder 15 spørgsmål, som omhandler syn på sig selv, relationer til andre og forhold, der relaterer sig til egen opvækst. Interviewet optages på video, og scores efterfølgende ud fra videooptagelsen (se s. 10 i manual).
Forberedelse af settingen
Som interviewer forbereder man den interviewede på interviewet og formålet med det i en tidligere samtale, hvor man fortæller, hvad interviewet indebærer. Inden interviewet opsættes videoudstyr, så man både kan se den der interviewer, og den der bliver interviewet og sikrer sig at kameraet optager, ikke optager i modlys osv.
Udførelse af EMS-interviewet
Man skal skabe en lydhør, venlig og støttende atmosfære og give plads til den interviewedes særlige måde at besvare spørgsmålene på. Man skal sørge for, at man som interviewer kommer med passende, almindelige og naturligt forekommende kommentarer til svar. Man skal stille passende uddybende spørgsmål, når der gives korte eller ikke mentaliserende svar i stil med ”Kan du sige mere om det?”, ”Kan du uddybe det?”, ”Kan der være andre perspektiver?” (se s. 11 i manual).
Scoring af video af EMS-interviewet
Scoringen foretages ud fra videooptagelsen af interviewet ved at lytte til et spørgsmål og et svar ad gangen. Scoringsskemaet findes på www.mentalizing.dk eller på s. 51 i manual.
Link til slides om EMS anvendt på oplæringskurset
FAQ
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min manual?
Hvis du mister din manual, kan den udprintes fra www.mentalizing.dk
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min kode?
Din kode for at komme ind på www.mentalizing.dk, som både indeholder trænings- og certificeringsfilm, oprettede du selv under oplæringskurset. Hvis ikke du kan huske denne kode kan du ændre den på www.mentalizing.dk. Når du er certificeret, er denne hjemmeside kun aktuel i forbindelse med download af interviewguide, manual og indtastning af resultater.
Kan jeg gemme min resultater på www.mentalizing.dk?
Du har mulighed for at indtaste dine resultater på www.mentalizing.dk. Når du har indtastet dine scores, genererer programmet en kode, som du skal gemme. Du kan så til enhver tid finde frem til scoringen på et interview ved at anvende koden. Det er VIGTIGT, at du gemmer denne kode. Hvis du ikke har gemt koden, har du ikke mulighed for at genfinde dine scoringer!
MIM-P er en struktureret legebaseret observationsmetode, der undersøger det dyadiske samspil mellem en omsorgsperson og et barn. Metoden bygger på en række enkle aktiviteter, som omsorgsperson og barn udfører sammen.
Procedure for at udføre en MIM-P
Forud for gennemførelsen af MIM-P er det vigtigt at have en indledende samtale med omsorgspersonerne. Det er obligatorisk at videooptage MIM-P. Dette er af stor betydning for, at undersøger kan observere, analysere og forstå omsorgs-person-barn-samspillet. Omsorgsperson/ myndighedsindehaver skal anmodes om tilladelse til, at sessionen optages, og de skal give skriftligt samtykke (Se manual s. 17).
Forberedelse af settingen
MIM-P-sessioner varer typisk 30 – 45 minutter, men omsorgs-personen informeres om, at de blot skal bruge den tid, som de finder relevant. Omsorgsperson og barn placeres ved siden af hinanden ved et firkantet bord. Et videokamera på stativ placeres på den anden side af bordet. Ti nummererede poser med aktivitetskort og tilhørende materialer placeres i en pose ved siden af omsorgspersonen. Instruktionerne til hver aktivitet er trykt på separate kort.
Udførelse af MIM-P optagelsen
Omsorgspersonen tager én pose ad gangen, læser kortet højt og anvender materialerne. I de aktiviteter, hvor der ikke skal bruges materialer, er det blot aktivitetskortet i posen. Forældrene gives enkle og nøgterne forklaringer om, hvordan de skal forholde sig (Se manual s. 17).
Afsluttende spørgsmål til forældre og barn efter MIM-P optagelsen
Som afslutning på MIM-P sessionen udføres der et kort interview. Interviewet giver mulighed for, at omsorgsperson og barn kan tale om deres oplevelser. Endvidere får undersøger lejlighed til at indhente vigtig information om omsorgspersonens og barnets reaktioner på aktiviteterne (Se manual s. 19).
Scoring af video
Scoringerne foretages ud fra videooptagelsen af MIM-P, ved at undersøgeren ser på én aktivitet ad gangen, scorer den og går videre til næste aktivitet. Først når alle 10 aktiviteter er scoret, går man over til sammentællingen (Se manual s. 34).
Link til slides om MIM-P anvendt på oplæringskurset
FAQ
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min manual?
Hvis du mister din manual, kan den udprintes fra www.mim-p.dk.
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min kode?
Din kode for at komme ind på www.mim-p.dk, som både indeholder trænings- og certificeringsfilm, oprettede du selv under oplæringskurset. Hvis ikke du kan huske denne kode kan du ændre den på www.mim-p.dk. Når du er certificeret, er denne hjemmeside kun aktuel i forbindelse med download af scoringsskema, manual osv.
Hvad gør jeg, for at genfinde en tidligere scoring på et samspil?
På hjemmesiden www.mim-p.dk kan du downloade et scoringsark, hvor du kan indtaste dine resultater. Du gemmer scoringsarket med dine scoringer, ved at navngive filen, fx med navnet på den dyade du undersøger, og gemmer den derefter på din egen computer.
APCI (Assessment of Parent-Child Interaction)
APCI er et observations og improvisationsbaseret assessment redskab, der vurderer dyader af forælder/pædagog og barn (5-17 år). Det tager max 2x25 minutter at deltage i en vurdering som dyade. Redskabet er baseret på videoanalyse og en fast sessionsprotokol. APCI producerer information omkring dyadens interaktion herunder graden afstemthed, nonverbal kommunikation, indikation af tilknytningsadfærd og kvaliteten emotionel voksen respons.
Procedure for at udføre en APCI
Forud for gennemførelsen af APCI er det vigtigt at have en indledende samtale med forælder/pædagog, og det er vigtigt at indsamle samtykkeerklæring omkring deltagelse, da det er obligatorisk at video-optage APCI, og vigtigt at dyaden ved nogenlunde, hvad der skal foregå (se side 20 i manualen). Samtykkeerklæringen til dette forskningsprojekt kan findes under downloads på denne hjemmeside.
Forberedelse af setting
Rummet skal være udstyret med et udvalg af let håndterbare percussion instrumenter såsom håndtromme, djembe, bongotromme, maracas, cabassa, klokkespil, claves, træfrø, rasleæg, fløjte, ukulele, tamburin, osv. Sørg for at kameraet kan filme de steder, hvor dyaden vil befinde sig, og overvej nøje hvordan stolene kan placeres (se side 21-22 i manualen).
Udførelse af APCI protokollen
APCI sessioner varer typisk 15-25 minutter, og du skal som APCI ansvarlig facilitere at dyaden føler sig tryg og kommer igennem alle 4 øvelser. Husk at variere dit udtryk, når du demonstrerer øvelser, og sørg for at ikke at give mere opmærksomhed til den ene eller den anden. Lad tingene udspille sig, så du får et godt indblik i interaktionen (se side 22-26 i manualen).
Analyse af video & generering af rapport
Afstemtheds-analysen, turanalysen og responsanalysen foretages ud fra videooptagelsen af APCI-sessionen. Her skal du bruge dataarket og følge trinene fra manualen nøje (se kapitel 4 i manualen). Når du har foretaget din analyse, skal du logge på apci.dk og bruge dit brugernavn og din adgangskode. Her skal du oprette en ny rapport, indtaste data, generere rapporten og gemme den. Husk at hvis du vil ændre i indberetning af data, så overskriver siden den originale tekst, fordi den laver en ny analyse beregning. Du kan gemme teksten ved at gemme en pdf udgave eller copy/paste over i en word dokument (forskningsprojektet opsamlet ikke rapportteksten). (Se kapitel 5 i manualen)
Forælder/pædagog kommentar
Aftal gerne et møde med forælder/pædagog og giv en tilbagelevering. Indsæt gerne relevante kommentarer og vurderinger heraf i rapporten (ikke obligatorisk for forskningsprojektet). (Se manual s. 19).
Link til slides om APCI anvendt på oplæringskurset
FAQ
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min manual?
Hvis du mister din manual, kan du kontakte Stine Lindahl Jacobsen
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min kode?
Din kode for at komme ind på www.apci.dk, kan genfindes ved at kontakte Stine Lindahl Jacobsen. På hjemmesiden finder du det nyest opdaterede dataark, som du skal bruge til analysen.
Hvad gør jeg, for at genfinde en tidligere rapport?
På hjemmesiden www.acpi.dk kan du se alle dine rapporter et år tilbage. Det anbefales at du henter dem ned og opbevarer dem sikkert kort efter afsluttet proces i forhold til gældende GDPR regler.
Guidelines for dataindsamling - Fagpersoner
Processen med at indsamle data kan inddeles fire faser. Faserne er opsummeret grafisk i flowchartet længere nede på siden, og de bliver uddybet herunder.
I Fase I skal du forholde dig til, om den pågældende Borger er blevet vurderet før, og hvis det er tilfældet, om der er gået mindre end 14 dage eller mere end 6 måneder siden den første vurdering. Så skal du være bevidst omkring, at du ikke må lave en vurdering, der allerede er lavet (en borger eller dyade kan altså vurderes max 4 gange). Der er på den måde tale om tre mulige ”spor” for det videre forløb.
I Fase II afhænger dine opgaver af, hvilket ”spor” fra Fase I du er gået nedad. Hvis det er første gang, Borgeren vurderes, skal du indhente samtykkeerklæring til deltagelse (personer under 18 kræver forælder/værge samtykke). Du skal også udfylde borgerdemografi (oplysning om Borgerens køn, alder, familieforhold & henvisningsforhold) og sende både samtykke og borgerdemografi til den Dataansvarlige på din institution. Herefter vil den Dataansvarlige give dig et ID-nummer for Borgeren, som du skal bruge ved indtastning af data senere i processen. Det skal altid være muligt at koble Borgerens navn med ID-nummeret, hvis vedkommende ønsker at træde ud af forskningsprojektet, så det er vigtigt at have et fortroligt dokument, hvor denne information kan opbevares sikkert. Du kan med fordel bruge Excel arket ’Fagpersons_BID_index’ til at opbevare denne information. Du kan få arket fra den Dataansvarlige eller hente det her. Sørg for at enten den Dataansvarlige eller din forstander har adgang til dette dokument i tilfælde af du selv ikke kan kontaktes.
Indenfor 14 dage efter den første vurdering, er det kun Borgerens ID, som skal indhentes. Dette indhentes som udgangspunkt fra den Fagperson, som udførte den første vurdering.
Efter 6 måneder fra den første vurdering kan den samme Borger indgå på ny i projektet. Her skal du igen indhente borgerdemografi og sende dette (inklusiv Borgerens tidligere ID) til den Dataansvarlige, som udleverer det nye Borger ID.
Fase III omhandler, hvilke vurderingstyper der kan udføres. Det afhænger af, hvilket ”spor”, du er på. Det er muligt at lave vurderingstyperne ’Henvist’ og ’Ikke henvist’ i alle tre spor. Vurderingstypen ’Validering’ kan KUN udføres indenfor 14 dage efter en indledende første vurdering med en af metoderne. Vurderingstypen ’Interrater’ kan udføres når som helst efter den første vurdering, da denne vurdering beror på den samme tidsfaste video fra den pågældende metode.
I Fase IV skal du udføre din scoring. Her skal du bruge de metoder, du er certificeret i og være 100% tro mod metodens principper. Hvis du er i tvivl om metoden, kan du få et overblik og hjælp her. Når du er færdig med din scoring, skal du udfylde ”Indberetningsark” for den metode, du anvender. Du kan hente en skabelon her. Herefter sender du dit Indberetningsark til institutionens Dataansvarlige, som indsamler al data og sender videre til AAU. Den Dataansvarlige har desuden overblik over antallet af scoringer for hhv. den individuelle Fagperson og for hele institutionen.
Flowchartet herunder illustrerer dataindsamlingsprocessen.
FAQ
Vi har lavet en lille rekrutteringspjece, du kan vælge at bruge og downloade her. Det er vigtigt at overveje om deltageren er robust nok til at kunne forholde sig til samtykkeerklæringerne, og det at deltage i et forskningsprojekt. Samtidigt kan det være meningsfyldt for nogle at påpege de kan bidrage til udvikling af ny værdifuld viden.
Hver institution har internt et fælles ansvar for at indsamle det der svarer til, at hver Fagperson indsamler ca. 7-8 vurderinger for hver metode, Fagpersonen er certificeret i.
For hver vurderingsmetode skal der samles og analyseres 2 henviste borgere (3 ved NAA), 2 ikke henviste borgere og 2 analyser/valideringer af borgere, som ER blevet vurderet med en anden metode først.
Ved EMS, APCI og MIM-P skal man desuden analysere en kollegas analyse, så vi kan undersøge hvor enige I er i brugen af metoderne (også kaldet inter-rater). Ved EMS skal man lave 1 inter-rater, og for APCI og MIM-P skal man lave 2.
Ved APCI skal man to gange analyse 1. session, så vi kan undersøge hvor ens session 1 og 2 er.
Overordnet set, så bruges vurderingstyperne 'henvist' og 'ikke-henvist' til den første vurdering af en borger. 'Validering' er når den samme borger analyseres af to fagpersoner med forskellige metoder. 'Inter-rater' er når den samme borger analyseres af to fagpersoner med den samme metode. 'APCI første session' er når den første session også scores.
Se video, hvor de 5 vurderingstyper forklares yderligere her.
Henviste borgere er borgere som er under Livsværk, som på den ene eller den anden måde er udsatte, mens ikke henviste er borgere udenfor Livsværk, hvor vi ikke umiddelbart kender til sårbarheder eller psykiske udfordringer.
Når du afleverer en Borgerdemografi til din Dataansvarlige, får du udleveret et Borger-ID. Du skal sørge for at opbevare dette ID forsvarligt og knyttet det til Borgerens rigtige navn, så det er muligt at fjerne data, hvis Borgeren trækker sit samtykke tilbage. Du må gerne lave din egen opbevaringsløsning, og du kan også vælge at bruge Excel-arket Fagpersons_BID_index, som du kan downloade her.
Dette gælder dog kun, hvis der er tale om en ny Borger. Hvis du derimod skal bruge et Borger-ID på en borger, hvor du skal lave en validering eller inter-rater, så får du Borger-ID'et fra den Fagperson, som først vurderede Borgeren.
Når du indleverer en Borger demografi til din Dataansvarlige, bliver du bedt om at oplyse et eventuelt henvisningsgrundlag. Hvis der er flere, så vælger du blot det grundlag/den diagnose, som du vurderer er mest fremtrædende. Hvis ikke der er en passende kategori, så vælg 'andet'.
Når du skal angive familieforhold på et barn er det i høj grad op til dig selv at bestemme, hvilken betegnelse der er mest retvisende. Det kan vurderes ud fra, hvor mange voksne barnet har omkring sig i hverdagen,
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min manual?
Hvis du mister din manual, kan den udprintes fra både www.neuroaffective.com og fra www.neuroaffektiv-analyse.dk.
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min kode?
I NAA er der tre koder foruden de koder, som du får udleveret af din datamanager i forskningsprojektet. Din kode, for at logge dig ind på www.neuroaffective.com fik du tilsendt i forbindelse med oplæringskurset i den neuroaffektive analyse. Hvis du ikke husker denne kode, kan du kontakte Linda Holm på linda@neuroaffect.dk. Din kode for at komme ind på www.neuroaffektiv-analyse.dk som både indeholder trænings- og certificeringsfilm, oprettede du selv under oplæringskurset. Hvis ikke du kan huske denne kode kan du ændre den på www.neuroaffektiv-analyse.dk. Når du er certificeret, er denne hjemmeside ikke længere aktuel for dig.
Når du indtaster en ny analyse på en person/ et barn på www.neuroaffective.com og har indtastet dine scores, bliver du bedt om demografiske oplysninger. Derefter får du automatisk tildelt en kode for netop denne analyse. Det er VIGTIGT, at du gemmer denne kode. Hvis du først forlader denne side uden at have nedskrevet eller udprintet koden, vil du ikke have mulighed for at genfinde den!
Hvad gør jeg, for at genfinde en tidligere analyse på en voksen/forælder/ung?
Når du ønsker at genfinde en tidlige analyse og evt. vil sammenligne to analyser med hinanden, skal du finde koden, som du har gemt, og indtaste oplysningerne under bjælken ’Vis analyse’. Når du har indtastet koden, har du mulighed for at gense resultatarket og indtaste en ny kode, for at sammenligne to analyser.
Hvilke dokumenter er hensigtsmæssige at udskrive og evt. laminere?
Når du kommer ind på forsiden af hjemmesiden www.neuroaffective.com kan du på venstre side downloade forskellige dokumenter, der vil være en fordel at udprinte og evt. laminere. Det drejer sig om dokumenterne: Udsagn med H/L/U, Scoringskriterier og Interventionsforslag.
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min manual?
Hvis du mister din manual, kan den udprintes fra www.mentalizing.dk
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min kode?
Din kode for at komme ind på www.mentalizing.dk, som både indeholder trænings- og certificeringsfilm, oprettede du selv under oplæringskurset. Hvis ikke du kan huske denne kode kan du ændre den på www.mentalizing.dk. Når du er certificeret, er denne hjemmeside kun aktuel i forbindelse med download af interviewguide, manual og indtastning af resultater.
Kan jeg gemme min resultater på www.mentalizing.dk?
Du har mulighed for at indtaste dine resultater på www.mentalizing.dk. Når du har indtastet dine scores, genererer programmet en kode, som du skal gemme. Du kan så til enhver tid finde frem til scoringen på et interview ved at anvende koden. Det er VIGTIGT, at du gemmer denne kode. Hvis du ikke har gemt koden, har du ikke mulighed for at genfinde dine scoringer!
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min manual?
Hvis du mister din manual, kan den udprintes fra www.mim-p.dk.
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min kode?
Din kode for at komme ind på www.mim-p.dk, som både indeholder trænings- og certificeringsfilm, oprettede du selv under oplæringskurset. Hvis ikke du kan huske denne kode kan du ændre den på www.mim-p.dk. Når du er certificeret, er denne hjemmeside kun aktuel i forbindelse med download af scoringsskema, manual osv.
Hvad gør jeg, for at genfinde en tidligere scoring på et samspil?
På hjemmesiden www.mim-p.dk kan du downloade et scoringsark, hvor du kan indtaste dine resultater. Du gemmer scoringsarket med dine scoringer, ved at navngive filen, fx med navnet på den dyade du undersøger, og gemmer den derefter på din egen computer.
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min manual?
Hvis du mister din manual, kan du kontakte Stine Lindahl Jacobsen
Hvad gør jeg, hvis jeg mister min kode?
Din kode for at komme ind på apci.dk, kan genfindes ved at kontakte Stine Lindahl Jacobsen. På hjemmesiden finder du det nyest opdaterede dataark, som du skal bruge til analysen.
Hvad gør jeg, for at genfinde en tidligere rapport?
På hjemmesiden apci.dk kan du se alle dine rapporter et år tilbage. Det anbefales at du henter dem ned og opbevarer dem sikkert kort efter afsluttet proces i forhold til gældende GDPR regler.