MENNESKER
GreenEdTech partnere
GreenEdTech består af et nyt stærkt konsortium
GreenEdTech partnerskabet består af state-of-art akademiske miljøer indenfor Citizen Science og bæredygtig uddannelse, en verdensførende edtech-udviklingsvirksomhed, Styrelsen for IT og læring, og store danske virksomheder, der leverer afgørende løsninger til den grønne omstilling.
De næste fire år vil partnerne arbejde i tæt samarbejde med:
GreenEdTech partnere
GreenEdTech-konsortiet består af to akademiske institutioner. Den ene af dem er Aalborg Universitet, som leder forskning og interventioner på testskoler sammen med VIA University College.
GreenEdTech bliver ledet af den erfarne projektleder Rikke Magnussen fra Aalborg Universitet. Rikke har stor erfaring med at lede store komplekse designbaserede forskningsprojekter i danske skoler og i tæt samarbejde med virksomheder og kommuner for at sikre videnoverførsel mellem forskning og praksis. Rikke får ansvaret for den daglige drift af projektet.
Lone Dirckinck-Holmfeld fra Aalborg Universitet er professor med stor erfaring indenfor forskning i tæt samarbejde med interessenter.
Lise Lykke le Maire Munksgaard Rasmussen er projektkoordinator for GreenEdTech. Hun har ekspertise og erfaring med tværfaglige forskningsprojekter og Citizen Science tilgang.
Aalborg Universitet arbejder aktivt og ansvarligt for at bidrage til den bæredygtige udvikling gennem undervisning, læring og forskning.
GreenEdTech-konsortiet består af to akademiske institutioner. Den ene af dem er VIA University College, som leder forskning og interventioner på testskoler sammen med Aalborg Universitet.
Astrid Kidde Larsen fra VIA University College er forsker med ekspertise i praktiseret samskabelse og social innovation.
Raffaele Brahe-Orlandi er docent og forskningsleder fra VIA University College. Han er optaget af at udvikle folkeskolen i en entreprenant retning med udgangspunkt i didaktiske værktøjer.
David Mehlsen fra VIA University College er projektets rekrutteringsansvarlige. Hans kompetencer er rekruttering og tværfagligt samarbejde.
VIA uddanner mere end 500 lærere om året, og det er vigtigt at udvikle deres bæredygtighedsevner for at skabe forandring. De kommende lærere skal uddannes som forandringsagenter, hvis eleverne skal – ikke blot opnå viden om emnet – men lære at handle på bæredygtig udvikling og løse problemer.
Den digitale softwareudvikler, Exfluency, skal lede udviklingen af det digitale læringsrum, hvori skoler, elever og andre organisationer vil kunne samarbejde om at håndtere klimarelaterede udfordringer.
Flemming Binderup Gammelgaard står bag teamet fra Exfluency. Flemming kombinerer ledelseserfaring med specialisering indenfor forandrings- og driftsledelse. Han har fundraiset og ledet adskillige nationale og internationale forsknings- og udviklingsprojekter.
Exfluency vil bidrage med deres ekspertise inden for digital innovation, teknologiudvikling og sprogmodeller (LLMs), herunder hybrid intelligens, der involverer samspillet mellem menneskelig og kunstig intelligens.
CFU Københavns Professionshøjskole er en offentlig udbyder af undervisningsmaterialer til folke- og ungdomsskoler i Region Hovestaden samt Bornholm.
CFU KP arbejder i krydsfeltet mellem forskning, udvikling og praksis i udviklingen af undervisningsmaterialer.
Bag teamet står Ann-Birthe Overholt Nicolaisen, Jakob Damgaard Laursen og Anette Vestergaard Nielsen.
CFU KP deltager aktivt i udviklingen af det digitale læringsrum og hjælper med at nå ud til de danske skoler.
De tre kernepartnere skal arbejde sammen i tæt samarbejde med CONCITO, Green Hub Denmark, DI Digital, TOPSOE, Grundfos, Aarhus Universitet og Styrelsen for IT og Læring.