MÆRKK og undervisning
MÆRKK leverer undervisning på uddannelserne ved Kommunikation og Digitale Medier, samt ved Art & Technology, Musik og Psykologi.
MÆRKK-prisen
MÆRKK har i 2012 indstiftet en studenterpris kaldet ”MÆRKK-prisen”. Prisen tildeles som påskyndelse af en fremragende og nyskabende besvarelse af en problemstilling inden for MÆRKKs fagområde.
Vindere af MÆRKK-prisen 2021
For første gang i prisens 10-årige historie tildeles MÆRKK-prisen denne gang til to specialer.
Marian Park Petersen, Jane Kirstine Lausten og Marie Hedemark (fraværende på billedet) har modtaget MÆRKK-prisen for specialet ”Da forbrugerne fik ny vaner” og Søren Mølgaard, Emil Otte Brok og Claus Martin Andersen for specialet ”Emotionel respons på online reklamevideoer med og uden lyd”. Alle har skrevet speciale på kommunikationsuddannelsen.
MÆRKK-prisen tildeles som påskyndelse af en fremragende og nyskabende besvarelse af en problemstilling inden for MÆRKKs fagområde. MÆRKK er en vidensgruppe ved Institut for Kommunikation og Psykologi som arbejder med æstetik i relation til kommunikation, kultur og kognition.
Søren Mølgaard, Emil Otte Brok og Claus Martin Andersens speciale kan hentes her: Emotionel respons på online reklamevideoer med og uden lyd
Marian Park Petersen, Jane Kirstine Lausten og Marie Hedemarks speciale er ikke tilgængeligt.
Tidligere års prisvindere er
- 2020: Asta Justesen og Sofie Wamberg Broch for specialet på kandidatuddannelsen i Kommunikation (AAU i Aalborg) med titlen: ”Klimasynd eller klimasund”
- 2019: Ingen prisvinder(e)
- 2018: Sofie Gad for specialet på kandidatuddannelsen i Oplevelsesdesign (AAU i Aalborg) med titlen: "Bæredygtigt oplevelsesdesign"
- 2017: Lasse Hansen & Rasmus Døj for specialet på kandidatuddannelsen for Kommunikation (AAU i Aalborg) med titlen: "En mental tidsrejse: En empirisk undersøgelse af hukommelse og emotioner"
- 2016: Karina Kjær & Mathilde Ramsdal Tavenard for specialet på kandidatuddannelsen for Kommunikation (AAU i København) med titlen: "Social valuta. Når sociale relationer bliver betalingsmiddel"
- 2015: Ingen prisvinder(e)
- 2014: Morten Thorsø Pedersen & Anna Schiønning Vest for specialet på kandidatuddannelsen i Kommunikation (Humanistisk Informatik) med titlen: ”Cross media: En rammemodel til analyse af cross media-kommunikation”
- 2013: Sarai Løkkegaard & Kristina Skovgaard Pedersen for specialet på kandidatuddannelsen i Kommunikation (Humanistisk Informatik) med titlen: ”Oplevelsen af Bæredygtighed”
- 2012: Peter Vistisen for specialet på kandidatuddannelsen i Informationsteknologi (Humanistisk Informatik) med titlen: ”Strategisk Digital Designtænkning"